Een groot pensioenfonds wil vrouwen bewust maken van hun (financiële) situatie en hen aanmoedigen om actie te ondernemen. Met als doel dat vrouwen financieel redzaam worden. Om dit doel te bereiken voert het pensioenfonds de campagne Realitycheck! Onderdeel van deze campagne is een e-learning geldzaken. In de training kunnen cursisten aan de slag met geldzaken in de brede zin van het woord. De online training is volledig gericht op het verhogen van bewustwording en het creëren en inbedden van duurzame gedragsverandering.

De training bestaat uit blokken (leersnacks) die cursisten in eigen tempo en in eigen volgorde doorlopen. Iedere leersnack bestaat uit een combinatie van uitleg, tests en (lichte) rekenmodules, challenges, quizzes en downloads. Alle leeractiviteiten hebben als doel om de deelnemer op een laagdrempelige manier te ‘empoweren’ voor uitdagingen in het leven nu, of in de toekomst.

De volledige training is ge-ent op; het principe dat de cursist wat geeft (bijvoorbeeld antwoorden op een vragenset) en direct daarop volgende beloning (bijvoorbeeld een uitslag of een persoonlijke checklist. Als uw werknemer de cursus heeft afgerond ontvangt hij of zij een certificaat.

Splintt

Splintt ontwerpt online leeroplossingen. Voor Reality Check hebben wij het didactisch en grafisch design, de landingspagina, de e-learning modules en de integratie met interactieve vragenlijsten verzorgd.

www.splintt.nl

JAM-IT

JAM-IT ontwikkelt IT-oplossingen met innovatieve technologie . Voor Reality Check hebben wij de interactieve vragenlijst ontwikkeld. Deze vragenlijst geeft inzicht in je gevoel en gedrag over geldzaken.

www.jam-it.nl

In korte tijd hebben wij, samen met onze partners Splintt en JAM-IT, de Reality Check! e-learning over geldzaken ontwikkeld en opgeleverd.